Przejdź do menu Przejdź do treści

Wytyczne dla studentów dotyczące organizacji zajęć dydaktycznych w Instytucie Malarstwa i Edukacji Artystycznej r. a. 2020/21 semestr letni

Organizacja roku akademickiego – semestr letni.

Ze względu na trwającą pandemię, zajęcia na kierunkach prowadzonych przez Instytut Malarstwa i Edukacji Artystycznej w semestrze letnim będą odbywać się w trybie hybrydowym – tzn. częściowo zdalnie ,częściowo stacjonarnie.

  1. . Zajęcia artystyczne, projektowe, seminaria, wykłady dla kierunków, warsztaty, praktyki będą odbywały się w trybie hybrydowym. Wykłady ogólnouczelniane oraz lektoraty z języków obcych będą prowadzone zdalnie. Zajęcia z kultury fizycznej w formie stacjonarnej tylko dla chętnych (pozostali studenci otrzymują plan treningowy i zdobywają zaliczenie wg szczegółowych instrukcji opracowanych przez Centrum Sportu i Rekreacji).
  2. Formę prowadzenia kursu w trybie hybrydowym ustala prowadzący. Ze względu na różnorodną specyfikę zajęć artystycznych, procentowy udział części prowadzonych stacjonarnie i zdalnie może być różny. Studenci zostaną poinformowani o sposobie prowadzenia zajęć na poszczególnych kursach na spotkaniach organizacyjnych z prowadzącymi.
  3. Studenci otrzymują informacje organizacyjne od opiekunów roku. Ich nazwiska będzie można znaleźć na stronie IM i EA.
  4. Do komunikacji z prowadzącymi oraz do pracy zdalnej należy posługiwać się platformą Microsoft Teams oraz uczelnianą pocztą mailową.
  5. Istotną rolę informacyjną pełnić będzie strona Instytutu Malarstwa i Edukacji Artystycznej: Należy regularnie sprawdzać komunikaty na stronach instytutu oraz uczelni.
  6. Zajęcia prowadzone zdalnie, hybrydowo oraz stacjonarnie będą odbywać się w czasie zgodnie z harmonogramem.
  7. Ze względów zdrowotnych, możliwe jest zastosowanie trybu całkowicie zdalnego, należy zgłosić to opiekunowi roku oraz napisać wniosek do zastępcy dyrektora.
  8. Środki bezpieczeństwa Noszenie maseczek na korytarzach uczelni jest obowiązkowe, w salach podczas zajęć nie jest obowiązkowe, o ile zachowany jest bezpieczny dystans pomiędzy obecnymi osobami, decyduje o tym prowadzący i informuje o swojej decyzji studentów. Liczebność grup studentów na zajęciach stacjonarnych uzależniona będzie od limitów sal, należy zwracać uwagę na informację zamieszczoną na drzwiach sal oraz stosować się do zaleceń prowadzących. Na korytarzach oraz w salach będą znajdować się środki do dezynfekcji. Należy dbać o dezynfekcję rąk, a także użytkowanego sprzętu. Prowadzący może zwrócić się do studentów z prośbą o zdezynfekowanie używanych materiałów dydaktycznych będących na wyposażeniu sal: klawiatury, myszki, materiałów graficznych itd.
  9. Zgodnie z komunikatem Kanclerza UP w sprawie procedury zgłoszeń przypadków COVID-19 obowiązującej w budynkach Uniwersytetu Pedagogicznego w roku akademickim 2020/2021, jeżeli zaistnieje podejrzenie zachorowania u któregoś ze studentów należy zgłosić to opiekunowi roku lub prowadzącemu, a także zadzwonić pod uruchomiony numer numer telefoniczny COVID ALERT 12 662 60 70 − łączący z portiernią UP, gdzie pełniony jest całodobowy dyżur oraz wysłać zgłoszenie mailem na adres: zdrowie@up.krakow.pl
  10. Należy zapoznać się z wytycznymi Prorektora ds. Kształcenia dr bab. Tomasza Rachwała, prof. UP:

– Studenci (słuchacze studiów podyplomowych, uczestnicy kursów) i doktoranci uczestniczący w zajęciach realizowanych w budynkach UP są zobowiązani do przestrzegania obowiązujących wymogów bezpieczeństwa GIS, w tym zasłaniania ust i nosa, prawidłowego noszenia maseczek jedno lub wielokrotnego użytku lub przyłbicy oraz dezynfekcji rąk przed wejściem do budynku, biur obsługi/sekretariatów i przed wejściem do sal, w których odbywają się zajęcia.

– Studenci mają obowiązek osłaniania ust i nosa w częściach wspólnych Uczelni tj. korytarzach, holach, klatkach schodowych, bibliotekach, czytelniach, toaletach itp. O konieczności zakładania maseczek w trakcie zajęć dydaktycznych przez studentów/ doktorantów i nauczyciela akademickiego, w sytuacji, gdy nie jest możliwe zachowanie odpowiedniego dystansu, informuje prowadzący zajęcia.

– Studenci powinni pozostać w domu nie tylko w przypadku obowiązkowej kwarantanny i choroby, ale także podejrzenia choroby (gorączka, kaszel, ból mięśni i inne) lub opieki nad chorym członkiem rodziny. Nieobecność na zajęciach musi zostać odrobiona.

– Jeżeli student z przyczyn losowych nie mógł uczestniczyć w zajęciach winien ustalić z prowadzącym formę odrobienia tych zajęć.

– Zaleca się, by z wind korzystały wyłącznie osoby niepełnosprawne wraz z opiekunami.

– Zaleca się, aby wszystkie bieżące sprawy w sekretariatach instytutów, Centrum Obsługi Studenta i innych jednostkach Uczelni załatwiane były drogą elektroniczną lub telefonicznie bez konieczności wizyt osobistych.

– Student wymagający wsparcia tłumacza języka migowego ma obowiązek poinformować prowadzącego zajęcia o konieczności dodania do grupy konta migowy@up.krakow.pl na platformie Microsoft Teams. Zapewni to synchroniczne wsparcie tłumacza języka migowego zapewnianego przez Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych.

– Studenci wymagający dostosowania materiałów dydaktycznych, które nie są zaadaptowane do odpowiedniego formatu lub są nieczytelne dla programów czytających mogą je przesłać do Biura ds. Osób Niepełnosprawnych. Jednostka dostosuje plik do wskazanego formatu (PDF, DOC).

– Studenci, którzy ze względu na pandemię lub sytuację rodzinną, zdrowotną, nie mogą poradzić sobie z obciążeniem psychicznym, mają możliwość skorzystania z konsultacji psychologa i asystentów zdrowienia w Biurze ds. Osób Niepełnosprawnych w dogodnej dla siebie formie (on-line lub osobiście),