Przejdź do menu Przejdź do treści

Wytyczne dla studentek i studentów dotyczące organizacji zajęć dydaktycznych w Instytucie Malarstwa i Edukacji Artystycznej w r. a. 2020/21

  1. 1. Ze względu na trwającą pandemię, zajęcia na kierunkach prowadzonych przez IMIEA będą odbywać się w trybie hybrydowym – tzn. częściowo stacjonarnie, częściowo zdalnie (w proporcji ok. 40% stacjonarnie/60% zdalnie)

 

Zajęcia artystyczne, projektowe, seminaria, wykłady dla kierunków, warsztaty, praktyki będą odbywały się w trybie hybrydowym.

Wykłady ogólnouczelniane oraz lektoraty z języków obcych będą prowadzone zdalnie. Zajęcia z kultury fizycznej w formie tradycyjnej tylko dla chętnych (pozostali studenci otrzymują plan treningowy i zdobywają zaliczenie wg szczegółowych instrukcji opracowanych przez Centrum Sportu i Rekreacji)

 

  1. Formę prowadzenia kursu w trybie hybrydowym ustala prowadzący.

Ze względu na różnorodną specyfikę zajęć artystycznych, procentowy udział części

prowadzonych stacjonarnie i zdalnie może być różny. Zaleca się aby studenci I roku, którzy dopiero wdrażają się i uczą różnych warsztatów artystycznych i metod pracy mieli możliwość większego kontaktu z pracowniami stacjonarnie. Starsze roczniki, bardziej samodzielne mogą mieć procentowo większy udział zajęć i konsultacji prowadzonych zdalnie.

 

  1. Należy uwzględniać limity osób dopuszczalne w salach. Limity w salach użytkowanych przez Wydział

Sztuki :

 

  1. Mazowiecka 43

sala 1 – 8 osób

sala 2 – 8 osób

sala 3 – 13 osób

sala 6 – 13 osób

sala 7 – 4 osoby

sala 8 – 12 osób

sala 9 – 11 osób

sala 11 – 10 osób

sala 12 – 13 osób

sala 13 – 13 osób

sala 14 – 5 osób

sala 15 – 6 osób

sala 16 – 13 osób

sala 18 – 13 osób

sala 19 – 17 osób

 

  1. Piekarska 5-7

sala 1 pracownia papieru.

sala 2 -10 osób

 

  1. Ingardena 3

sala 304 – 8 osób

sala 304 B – 11 osób

sala 306 – 6 osób

sala 307 – 20 osób

sala 307 A – 1 osoba

sala 307 B – 5 osób

sala 309 – 6 osób

sala 309 B – 6 osób

sala 320 – 9 osób

sala 321 A – 11 osób

sala 321 B – 8 osób

sala 321 C – 6 osób

sala 321 – 8 osób

sala 322 – 9 osób

sala 324 – 9 osób

 

 

 

  1. Do pracy zdalnej należy posługiwać się platformą Microsoft Teams oraz uczelnianą pocztą mailową.

 

  1. Zajęcia lub ich część, prowadzone zdalnie powinny odbywać się w czasie zgodnie

z harmonogramem.

 

  1. Na zajęciach stacjonarnych i prowadzonych w systemie zdalnym  będzie obowiązywać lista obecności (uwaga: dostępu do listy obecności mogą wymagać m.in. służby sanitarno-epidemiologiczne w przypadku stwierdzenia zakażenia). Lista obecności może być np. odczytana podczas trwania zajęć.

 

  1. Ze względów zdrowotnych – studenta lub prowadzącego, możliwe jest zastosowanie trybu całkowicie zdalnego, aby nie narażać ich życia i zdrowia.

 

  1. Zgodnie z zaleceniem Prorektora ds. Kształcenia dr hab. Tomasza Rachwała, prof. UP należy elastycznie traktować kwestię frekwencji i umożliwić studentom odrabianie zajęć. W takiej sytuacji nie jest konieczne przedstawienie zwolnienia lekarskiego przez studenta, a jedynie jego oświadczenie, na podstawie którego nieobecność powinna zostać usprawiedliwiona.

Należy więc zwrócić uwagę studentom uczestniczącym w zajęciach stacjonarnych, że jeżeli są chorzy, źle się czują, nawet mając lekkie objawy przeziębienia, powinni zostać w domu. Należy wówczas zgłosić prowadzącemu informację drogą mailową i nie będą wówczas wobec nich wyciągane konsekwencje w postaci nieobecności na zajęciach. Mogą wówczas pracować zdalnie lub odrobić zajęcia w pracowni.

  1. Zgodnie z zaleceniem Prorektora ds. Kształcenia W celu ograniczenia generowania dodatkowych godzin pracy zajęcia prowadzone w systemie hybrydowym mogą na przykład być prowadzone na zasadzie naprzemiennego dzielenia grup.Grupa studentów licząca przykładowo 14 osób może zostać podzielona na pół, lub jeszcze na mniejsze podgrupy i wówczas rotacyjnie w jednym tygodniu stacjonarnie pracuje jedna część grupy 7 osób, a druga część pracuje zdalnie, w kolejnym tygodniu następuje zmiana i grupa pracująca zdalnie przychodzi na zajęcia stacjonarne. Innym przykładem mogą być cykliczne, np. raz w miesiącu konsultacje stacjonarne, a pozostałe zajęcia są prowadzone zdalnie.

 

  1. Ważną rolę w komunikacji ze studentami pełnić będą opiekunowie roku. Poprzez nich będzie można przekazywać informacje dla grup studentów. Ich nazwiska będzie można znaleźć na stronie IM i EA.

 

  1. Istotną rolę informacyjną dla studentów oraz prowadzących pełnić będzie strona

Instytutu Malarstwa i Edukacji Artystycznej.

Należy regularnie sprawdzać komunikaty na stronach instytutu i Uniwersytetu Pedagogicznego.

 

15. Środki bezpieczeństwa

Noszenie maseczek na korytarzach uczelni jest obowiązkowe, w salach podczas zajęć nie jest obowiązkowe, decyduje o tym prowadzący i informuje o swojej decyzji studentów.

Dopuszczalne jest prowadzenie zajęć stacjonarnych bez maseczek, chyba że nie jest możliwe zachowanie odpowiedniego dystansu między uczestnikami.

Na korytarzach oraz w salach będą znajdować się środki do dezynfekcji. Należy dbać o dezynfekcję rąk, a także użytkowanego sprzętu. Prowadzący może zwrócić się do studentów z prośbą o zdezynfekowanie używanych materiałów dydaktycznych będących na wyposażeniu sal: klawiatury, myszki, materiałów graficznych itd. Zaleca się, by z wind korzystały wyłącznie osoby niepełnosprawne wraz z opiekunami.

 

  1. Zgodnie z komunikatem Kanclerza w sprawie procedury zgłoszeń przypadków COVID-19 obowiązującej w budynkach Uniwersytetu Pedagogicznego w roku akademickim 2020/2021, jeżeli zaistnieje podejrzenie zachorowania u któregoś ze studentów lub prowadzących należy zgłosić to przełożonemu, a także zadzwonić pod uruchomiony numer numer telefoniczny COVID ALERT 12 662 60 70 − łączący z portiernią UP, gdzie pełniony jest całodobowy dyżur oraz wysłać zgłoszenie mailem na adres: zdrowie@up.krakow.pl